Ana içeriğe atla

EGE ÜNİVERSİTESİNDE İSRAFIN BÖYLESİ: YAPILMAMIŞ BİR İŞ YAPILMIŞ GİBİ GÖSTERİLMİŞ HEM DE AYNI İŞ İÇİN İKİ KEZ ÖDEME YAPILMIŞTIR!


EGE ÜNİVERSİTESİNDE İSRAFIN BÖYLESİ: YAPILMAMIŞ BİR İŞ YAPILMIŞ GİBİ GÖSTERİLMİŞ HEM DE AYNI İŞ İÇİN İKİ KEZ ÖDEME YAPILMIŞTIR!
Kamu üniversiteleri, bilindiği gibi uzun bir süredir finansal sıkıntı yaşamakta ve tıbbi malzeme ile ilaç borçlarını ödemekte zorlanmakta iken; Sayıştay raporundan anlaşıldığına göre Ege üniversitesi Yapı İşleri Daire Başkanlığı, kamuyu zarara uğratacak şekilde inşaat, tadilat ve onarım işlerinde inşaat şirketlerine haksız ödeme yapmıştır.

Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporu ile merkezi ameliyathane binası yapım işinde maliyetin olması gerekenden yüksek gösterildiği, Diş Hekimliği Fakültesi ek binasının yapım işi için üç ihale yapılmasına karşın bitirilmediği, Üniversite 15 yıldır doğalgaz kullanmasına rağmen kömürlü kazan ihalesi yapıldığı, Kadın Sorunları Araştırma Merkezi binası tadilat ve onarım işinde ise yapılmamış iş yapılmış gibi gösterildiği ve aynı iş için iki kez ödeme yapılmış olduğu ortaya çıkarılmıştır.

Ege üniversitesi 2018 yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporunda, başta Yapı İşleri Daire Başkanlığı (YİDB) olmak üzere kamuyu zarara uğratan ve mevzuata uygun olmayan usulsüz uygulama ilişkin tespit ve değerlendirmeleri şunlardır:

BULGU 1: EÜ Merkezi ameliyathane binası yapım işinde yaklaşık maliyetin mevzuata uygun olarak belirlenmemesi
YİTDB tarafından anahtar teslimi götürü bedel teklif almak suretiyle belli istekliler arasında ihale yoluyla yaptırılan E.Ü merkezi ameliyathane binası yapım işinde yaklaşık maliyetin olması gerekenden yüksek olarak tespit edildiği görülmüştür.
BULGU 3: Anahtar teslim götürü bedel ihale yönteminin mevzuata aykırı olarak amacı dışında kullanılması
Diş Hekimliği Fakültesi Ek Binasının üç yapım ihalesi yapılarak tamamlanmaya çalışılması “Anahtar Teslim Götürü Bedel” sözleşmesinin özüne ve amacına uygun düşmediği gibi, yapım maliyetinin aşırı derecede yükselmesine ve kamu zararının oluşmasına yol açtığı değerlendirilmiştir.
BULGU 7: İhale tarihi itibariyle henüz yapımına karar verilmemiş binalara ilişkin imalatların başka yapım ihaleleri kapsamına dahil edilerek bedellerinin ödenmesi
BULGU 8: Üniversite bünyesinde süresi geçtiği halde kesin kabulü yapılmamış 46 adet yapım/onarım işi bulunması
EÜ YİTDB tarafından 2010-2017 yılları arasında yürütülen/yapılan yeni inşaatlar ile mevcut binalar için yapılan büyük onarım işleri ile çevre düzenleme işlerinden 46 adedinin denetimin yapıldığı 2019 tarihi itibariyle henüz kesin kabullerinin yapılmadığı tespit edilmiştir.
BULGU 11: 2012 Yılında bitirilmesi gereken bir bina onarımı işi ’ne ait geçici ve kesin kabul işlemlerinin halen yapılmamış olması
EÜ Kadın Sorunları Araştırma Merkezi Binası Tadilat ve Onarımı İşi (1.ihale) kapsamındaki imalatların tamamı yapılmış gibi, hatta iş artışı da yapılarak yüklenicisine sözleşme bedelinin tamamı ödenmesine karşın aynı yer için aynı imalat kalemleriyle ikinci bir ihaleye çıkılmış ve iş ikinci ihale kapsamında tamamlanmış, aynı iş için iki kez ödeme yapılmıştır.
Onarım işinin 21.12.2012 tarihinde bitmesi gerekmektedir. Ancak denetimin yapıldığı 2019 yılı itibariyle söz konusu onarım işinin geçici ve kesin kabul işlemlerinin halen yapılmadığı görülerek ayrıntılı incelemeye alınmıştır.

BULGU 14: Yüksek tutarlı ve özellik arzeden yapım işlerinde mevzuata aykırı şekilde kontrol teşkilatı üyesi görevlendirmeleri
Merkezi ameliyathane binası yapım İşinin özelliği itibariyle uzmanlık ve ileri teknoloji gerektirdiği ve bu kadar uzmanlık gerektiren iş için Üniversitede yeterli sayıda kontrol mühendisi bulunduğu halde, çoğunlukla mühendis ve mimarlar yerine kontrol teşkilatı üyesi olarak "tekniker" ve "teknisyen" kadrosundaki teknik personelin görevlendirilmiş olduğu görülmüştür.
BULGU 17: Yapılması fiilen mümkün olmayan imalat kalemlerinin yaklaşık maliyete dahil edilmesi suretiyle işin yaklaşık maliyetinin yüksek gösterilmesi
EÜ Diş Hekimliği Fakültesi ile Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı Kazan Daireleri Tadilat ve Onarımı İşine ilişkin Yaklaşık Maliyet Hesap Cetvelinde 2 adet kömürlü + 2 adet doğalgazlı kazan olmak üzere 4 adet kazanın yaklaşık maliyet hesabına dahil edildiği görülmüştür.
EÜ Yerleşkesinde yaklaşık 15 yıldır doğalgaz kullanılmakta olup hali hazırda kullanılan kömür kazanı bulunmamaktadır.
İşin yapılacağı mahalde yeterli alan bulunmaması ve yaklaşık 15 yıldır Üniversitede kömürlü kazan kullanılmamasına rağmen yaklaşık maliyete 2 kömür kazanı eklenerek maliyetlerin yükseltilmesi bir yandan kamuyu zarara uğratacak nitelikte olup diğer taraftan da ihaleye teklif veren isteklilerin aşırı düşük teklifte kalıp elenmelerine yol açabilecek bir eylem olarak görülmüştür.
BULGU 20: Ege Üniversitesi yerleşkesinin bir altyapı planının bulunmaması
E.Ü. Yerleşkesinde bulunan elektrik, su ve doğalgaz hatlarının güzergâhlarını gösteren bir altyapı planının mevcut olmadığı görülmüştür.
BULGU 22: Üniversite bünyesindeki bir yüksekokulun fiilen atıl durumda olması
Üniversite bünyesinde bulunan Ödemiş Sağlık Yüksek Okulunun mevzuata uygun olarak çalıştırılamadığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak Raporumuzun yazıldığı Haziran 2019 tarihi itibariyle fiilen hiç öğrencisi bulunmayan Ödemiş Sağlık Yüksekokulunda 4 idari personelin yanı sıra 3 akademik personelin de 2018 yılından itibaren istihdam edilmeye başlandığı, 2018 yılı sonuna sonuna kadar personel giderleri ve binanın cari giderleri kapsamında bütçeden harcama yapıldığı tespit edilmiştir.

Sonuç olarak;
Üniversite Hastanelerinin öncelikli varlık nedeni bilim üretmek, öğrencilerini geleceğe en iyi şekilde hazırlamak, nitelikli sağlık hizmeti ve eğitim vermektir.
Kamu üniversite hastanelerinin asli görevlerini yerine getirmelerini güçleştiren mali yetersizlik söz konusu iken ve çok ciddi bir borç yükü altında, kısa vadeli borçlarını dahi karşılayamaz halde iken Üniversitede tıbbi malzeme ve ilaç borçlarını ödemede zorlukların olduğu ve bu nedenle de ameliyatların ertelenmesinin söz konusu olduğu bir dönemde Ege üniversitesi Yapı İşleri Daire Başkanlığının kamuyu zarara uğratan, mevzuata uygun olmayan ve usulsüz uygulamaları ile inşaat şirketlerine haksız menfaat sağlayacak uygulamalar yapması ve bu durumun görmezden gelinmesi üniversitelerimizin içinde bulunduğu çürümüşlüğü açıkça gözler önüne sermektedir.
                                                                                                     Dr. Ergün DEMİR

Kaynak; Ege Üniversitesi 2018 Yılı Sayıştay Denetim Raporu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

EMEKLİLERE MAAŞ ve İKRAMİYE ARTIŞI İÇİN SGK BÜTÇESİNDE YETERLİ KAYNAK VARMIŞ!

  Artık yeter! 15 Milyon 207 Bin 787 emekli ve hak sahibini oyalamaktan vazgeçin. Milyonlarca emekli ve hak sahibi asgari ücretin çok altında aylık ve gelir ile yaşamını sürdürmek zorunda; öte yandan düşük gelir nedeniyle emeklilerin neredeyse yarısı ya çalışmakta ya da iş aramakta. Aylardır emekli maaş ve ikramiyesine artış yapmamak için Sosyal Güvenlik Kurumu bütçesinin yetersizliği ve mali disiplininin korunmasını öne sürülmekte; Kasım-Aralık ayı olmadı, yeni yıl başında artış yapacağız diyerek milyonlarca emekli oyalanmaya çalışılmaktadır. Oysa SGK 2022 Yılı Sayıştay Denetim Raporuna göre emekli aylıklarını ve sağlık giderlerini karşılayan Sosyal Güvenlik Kurumu’nun gelirleri giderlerini karşılamakta hatta fazla vermektedir. SGK neyi gizlemeye çalışıyor?  Sosyal Güvenlik Kurumu’nun, 2022 Yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporu nda 2022 yılı bütçesi ve gelir – gider tablosu  sonuçlarına göre, 2022 yılı bütçe gideri toplamı 1.032.718.600.200,39 TL’dir. Net bütçe geliri ise

Binlerce aile huzursuz ve tedirgin!

  Bakıma ihtiyacı olan ağır engellilerin evde bakım yardımının durdurulması ve sonlandırılması mı söz konusu? 569 bin ağır engelliye ailenin gelirine göre yapılan evde bakım yardımının, çalışan maaşlarına yapılan son zamlar ile gelirin görece artmış olması ve evde bakım yardımı yönetmeliğinde yapılan değişik ile durdurulacağı korkusu aileleri huzursuz hale getirdi. Evde Bakım Yardımı 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunun ek 7'nci maddesi uyarınca Engelli Sağlık Kurulu Raporunda tam bağımlı/ağır engelli ibaresi olan ve hanede kişi başına düşen geliri net asgari ücretin 2/3’ünün altında bulunan engelli bireylerin evde bakımlarının sağlanması için Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığınca Evde Bakım Yardımı yapılmaktadır. Faydalanıcı sayısı ve nakdi yardım tutarı Evde bakım yardımı uygulaması 2006 yılında başlatılmış olup, 2023 yılı Ocak-Temmuz dönemi için tam bağımlı durumdaki engellisine evde bakmak isteyen ailelere aylık 4.336 TL nakdi yardım yapılmaktadır. 2023 yılı Nisan

İlaç tedarikinde kriz kapıda!

  Multipl Skleroz hastaları, Sosyal Güvenlik Kurumu ile ilaç firmaları arasındaki gerilim nedeniyle mağdur edilmemeli, duyguları sömürülmemelidir. Roche firması kamuoyuna yaptığı bir açıklama ile ruhsat sahibi oldukları ve 2018 yılından beri Türkiye’de bir grup Multipl Skleroz (MS) hastasında kullanılan Ocrevus isimli ilacının Sosyal Güvenlik Kurumu tarafında ‘pasiflendiğini’ ve bu durumun MS hastalarının tedavisinde aksamaya yol açacağını bildirerek SGK’yı bu girişiminden vaz geçirmek üzere kamuoyunu tepki vermeye davet etmiştir. SGK ise MS hastalarının ilaca erişim konusundaki kaygılarını giderecek bir açıklamayı henüz yapmamıştır. Türkiye’nin en kritik seçimlerinde bile maalesef gündem olamayan sağlık ve tıbbi hizmetler ancak vatandaşın canı yandığı zaman tartışılabilmektedir. Sağlık alanında sorunlar seçim döneminde de tüm ağırlığıyla süregeldi. Ancak vatandaşların bazı ilaçlara erişememesi, birçok kamu hastanesinde tıbbi malzeme eksikliği nedeniyle ameliyatların yapılama